30 Aug 2011

Your Flesh And Bone [ Bombay ]


First impresion? Mieszane. Po pierwszym odsluchu? Jakies troche przeintelektualizowane? Brzmialo mi troche jak polaczenie Indie Pop z Prog Rockiem. Sorry za to porownanie, obviously. Pierwsze co zwrocilo moja uwage to fakt, ze dzwieki, ktore uslyszalem nie byly mi obce. Absolutnie eklektyczny? Moge uzyc slowa eklektyczny? Kazdy dzwiek zostal juz zagrany wczesniej. To nie jest krytyka. Ten album w miare odsluchu zyskuje. Robi sie naprawde fajny. Z przyjemnascia sie tego slucha, cieszac sie ze BBC nie zapadlo na SAS'a. Niby to third album, ale nie liczac wersji akustycznej pierwszej plyty - drugi. Mam swiadomosc, ze bez glosu wokalisty i bez charakterystycznego dla BBC brzmienia byloby to kompletnie nieudane przedwsiewziecie. BBC ma jednak te dwie rzeczy. Szacunek dla nich. Pierwszy review z Guardiana dal cztery stary. Kilka dni pozniej natknalem sie na kolejny. Drugi! Zarzucil im koniunkturalnosc. Zdradzajac, ze BBC pracowal z producentem Animal Colective. Dostal trzy stary. Zarzut mysle sluszny, ale wspolpraca z producentem z AC nie jest zlym pomyslem.. Co zlego w zachowywaniu sie rozwaznie? BBC wygrywa na tym. Potwierdzac to moze koncertowa strategia. Widzialem dwa koncerty w te wakacje. na poczatek, w Glasto. Surowy, dzienny koncert. To poczatek sezonu. Ginger Girl, mysle, zrobila furore wsrod fanow. Na pewno urzekla mnie. To bylo jeszcze zanim poznalem nowa plyte BBC.


Widzalem tez BBC na Reading Festival. Much more confidential i duzo bardziej widowiskowo.



Najzabawniejsze jest ze ten wakacyjny set koncertowy BBC nie jest bogaty w nowe kompzycje. Wrecz ogranicza sie do tej jedynej Lights Out.  Mam wrazenie ze BBC obawia sie nieco zafundowac swoim fanom nowy repertuar. Obawiam sie, ze fani niewiedza jeszcze, ze musza sie podciagnac muzycznie, aby dojrzec do ogladania i sluchania trzeciego albumu na zywo. Wiec na razie BBC przyzwyczajaja do swojej plyty tym kawalkiem i patrzac na reakcje publiki - skutecznie. Motorem napedzajacym jest jednak material wczesniejszy. Bezpieczny i niosacy zadowolenie. Czy Bombajowi uda sie wyksztalcic muzycznie swych fanow? O tym dowiemy sie w april 2012 wraz z nowa trasa. Niemal rok po premierze (sic!)Ja wierze, ze to bedzie sukces.

No comments:

Post a Comment