24 Nov 2011

Dark, Gloomy, Harsh, Glasgow Calls!















W epoce wszechwladnej sieci informacja powinna byc precyzyjnie katalogowana. Moim ulubionym przedmiotem w szkole byla bibliografia. O ilez zycie byloby prostsze i ile skarbow ludzkiego rozumu nie zaginelyby na skutek nieprawidlowej metodologi archiwizacji? Ilez ludzkosc musiala ponownie robic niepotrzebnych, glupich, tragicznych, moze tez szczesliwych [dopisz dowolny przymiotnik], rzeczy ze wzgledu na brak bibliografii. Mozliwe, ze bardziej zrozumialy bede gdy uzyje okreslenia: tagi? Czemu o tym pisze? W tworczosci WWPJ's pierwsze co mnie zaintrygowalo to cover These Four Walls. Muza utwierdzila mnie tylko w przekonaniu, ze 'they do well'. Swietne fonty = swietna muza :D Fonty sa naprawde wazne. Jezeli skladasz dobrze fonty Twoja glowa, wielce prawdopodobne, jest takze dobrze poskladana. Jedna okladka nie jest mnie w stanie sprowokowac, zatem piszac wczesniej o WWPJ zapewnie opisalem moj zachwyt muza, wspomnialem cos o Glasvegian. Nie sadze by byla mowa o design'ie. Gdy jednak, w me rece, to taka metafora, wpadla In the Pit of the Stomach Moja uwage przykul cover. Nie bede ukrywal. Uwielbiam Futurstow. Niewazne, czy to bedzie polskie miedzywojnie, Bauhaus czy... to bylo pierwsze co jeszcze pamietam, moglbym guglnoc i przypomniec sobie ale to nie jest chyba takie wazne. Poczatek wieku XX. Piersze 30,40 lat byly bardzo tworcze. Nie bylo wtedy ploterow wiec druk wymagal wiecej niz obsluga programu graficznego. Z szacunkiem oczywscie dla uzytownikow programow graficznych. Niewazne. W sieci na temat artwork WWPJ mozna jedynie znalezc - dlt. Wpisz sobie, kurwa, w gugle - dlt! Oczywiscie wyszukiwanie to szeroka dziedzina, jak i bibliografia :D Niestety, to jest wlasnie powod mych zawodzen na temat potrzeby bibliografii w cywilizacji ludzkiej. Mam jakas hipoteze, ale wciaz nie udalo mi sie znalezc jeszcze potwierdzenia w sieci Stad ma frustracja. Covery WWPJ dowadza kosekwencji artysty/artystow. Zaraz... Mam go? - Artwork by Dave Thomas (DLT) - Dave Thomas nominated for Art Vinyl 'Best Record Cover Design' 2011 - Tu go nie ma, ladne nawet, slyszalem wiekszosc, czy to nie zadziwiajace? - Tu - moja pierwsza ksiazka Verna miala takie ilustracje. Dosyc. Facet robi okladki dla Fat Cat Records. A widzieliscie stronke WWPJ? Zupelna rewka! Ta prostota i funcjonalnosc. Ta pierwsza These Four Walls to troche tak jak szkola lipska w malarstwie. In the Pit of the Stomach to taka typograficzna trzecia rzesza czyli znow miedzywojnie. EP i single maja troche inna idee, mniej monumentalne. Te wojenne fotki... ok, gadaja, ale mnie nie biora specjalnie. Single to bonus dla wyobrazni coverautora. Nie zeby to bylo bog wie co, wszyscy mamy te filtry. Chi, chi. Ale nie wszyscy moga ich uzywac. Oczywiscie nie mam tu na mysli Dave Thomas, tak nawiasem dosc skryty osobnik, mam nadzieje ze opisywanie mych poszukiwan nie narusza jego prywatnosci. W koncu robi okladki chyba dla calego Fat Cat Records. Definiuje graficznie wazny element szkockiej sceny independent i to tylko nie lokalnie lecz globalnie. So?... Sorry, Dave. You Are Public Person and I used legal sources. Powinienem wspomniec o plycie? Oczywiscie jest Ok, momentami nawet bardzo dobra. Jest jedno 'ale'. WWPJ jest juz globalna kapela. To famous + czerech chopakow z high school'i w Edinburgh'u chyba powinno sie jeszcze przegryzc. To nie jest krytyka. To tylko stwierdzenie ze jest tak dobrze ale... nie jest az tak. Live, mysle, ze chlopaki wciaz 'do well'. W grudniu graja w O2 ABC Glasgow. £15 za ticket. Nie wiem jeszcze. Kusi, ostatni koncert w UK i do tego w domu. Bylby to akurat koniec moich wakacji. Fingers cross. Chetnie. Ta kapela ma przyszlosc. I Wish!
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro Frightened Rabbit The Twilight Sad
Biffy Clyro

No comments:

Post a Comment